Vilka vi är
1996 hade tre entreprenörer i Stavanger en vision om att leverera en exceptionell kundupplevelse. Idag, 26 år senare, drivs vi av fortfarande av samma anda. Under vårt första verksamhetsår sålde vi 126 bilar. Idag är vi en av de största återförsäljargrupperna för BMW och MINI i Europa med 1 500 medarbetare i fem länder.
Varumärket Bavaria står för kvalitet och lever upp till visionen att vara överraskande annorlunda och märkbart bättre.
Vid etableringen år 1996 var vår viktigaste konkurrensplattform att erbjuda en unik service. Bavaria blev skapat för att förstå kundens behov och för att överträffa dess förväntningar. Vårt löfte är att fortsätta leda utvecklingen av de goda kundupplevelserna.
Det handlar om att vara professionella. Kunna säkra den samma, höga kvalitet, oavsett vilken Bavariaanläggning du besöker. Kunna behålla den lokala känslan, samtidigt som du är en del av en stor grupp, oavsett om du träffar oss i Sverige, Norge eller andra länder.
Vårt DNA
Mötet med Bavaria ska vara överraskande annorlunda och märkbart bättre.
Vårt syfte
Vi ska skapa unika upplevelser för våra kunder.
Vår ambition
Next Level – vi ska leda utvecklingen och ta branschen till nästa nivå.
Vår personlighet
Bavaria ska kännetecknas av passion och nytänkande.
Vårt kundlöfte
Vi ordnar allt – alltid.
Oavsett vilken bransch och marknad kunderna möter oss i framtiden, ska varumärket Bavaria stå för tydliga värderingar. Vi ska vara som vi har varit från dag ett: Överraskande, annorlunda och märkbart bättre!
Vår kultur är vår framgång
På Bavaria delar vi värdegrund och arbetar utifrån ett ödmjukt, ärligt och respektfullt perspektiv. Vi är mycket stolta över vår värdestyrda Next Level-kultur som alltid har varit en avgörande del av vårt DNA. Våra medarbetare - våra Local Heroes - är vår mest värdefulla tillgång och i en bransch så föränderlig som vår behöver vi säkerställa att våra medarbetare mår bäst. Vi anser att en nöjd medarbetare innebär en nöjd kund och genom medarbetarundersökningen Great Place to Work mäter vi varje år hur våra medarbetare mår och hur de upplever sin arbetsplats. Det är deras observationer och förslag som hjälper oss att skapa den arbetsplats vi alla vill ha.
På Bavaria har vi förmånen att representera några av världens ledande bilmärken. Våra produkter är oöverträffade. Men vi finns bara för att våra kunder väljer oss som leverantör och partner och vi vill att våra kunder ska välja oss för att vi ger dem ett mervärde. Förutom själva bilen ger vi dem utmärkta kundupplevelser. Och här är vår kulturella plattform Next Level avgörande för att lyckas. Vi måste alla vilja skapa unika kundupplevelser. Vi behöver vara passionerade inför vår uppgift och innovativa i hur vi tänker.
Vi ska ta branschen till nästa nivå och därför ska vi attrahera de allra bästa personerna till vårt team för att se till att fler och fler kunder vill återvända till oss. Bavaria etablerades för att andra låg efter och detta gap kommer att fortsätta att öka genom allt vi gör. Våra värderingar är kärnan i företaget och utgör en grund för förtroende, både för oss själva internt och för våra kunder.
Ledarskap på Bavaria
Våra ledare är förebilder för våra värderingar. Våra principer för Next Level-ledarskap beskriver hur vi arbetar och leder, samtidigt som vi sätter kunden i centrum för vårt beslutsfattande. Målet är att hjälpa varje medarbetare att bli en "Local Heroe" och enkelt hitta sin egen väg till förbättringar och lösningar.
Vår ledarprofil
-
SÄTTER RIKTNING
Våra ledare har förmågan att kommunicera strategi, sätta upp mål och förklara hur varje medarbetare bidrar till vår gemensamma framgång.
-
BYGGER ENTUSIASM
Next Level-ledare är förebilder och kulturbärare och skapar optimala förutsättningar för organisationen. De uttrycker engagemang, visar tillit och involverar medarbetarna.
-
SÄKRAR RESULTAT
Våra ledare utvecklar sig själva och organisationen kontinuerligt. De kommunicerar tydligt, är beslutsamma och säkerställer hållbara resultat genom att maximera medarbetarnas och teamets prestationer.